Min bok om medie- och krishantering kom ut i september år 2009. Det var den första svenska boken om medieretorik och titeln väckte visst uppseende. Janne Josefsson svarade exempelvis här i Resumé och jag fick möjlighet att debattera boken med honom i P1:s Studio Ett.
Här bloggade jag på Ronge Kommunikation om boken.
Den går att köpa här, till vänskapspris. (gick stämmer bättre. Slutsåld överallt.)
Här följer några utdrag ur recensioner av boken som gjorde mig speciellt varm om hjärtat:
”Alla som är utsedda att representera sitt företag i medierna kommer att ha stor behållning av att läsa denna insiktsfulla bok om hur medierna fungerar och hur krissituationer och intensiva mediegranskningar kan hanteras.”
Kjell Legernaes, Pharma Industry
”[…] en bok som alla riksdagsmän och förtroendevalda skulle ha glädje av att läsa.”
Mina Moderata Karameller
”En nödvändig bok för journalister som vill veta hur medietränare tänker och som vill känna igen dem som medietränats.”
Pär Jansson, Journalisten
En kommentar till “När Janne Josefsson ringer – så klarar du pressen”